Pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezwykle ważnym elementem dla samego jego funkcjonowanie. Brak pozycjonowania sklepu, obniża nasze zyski i możliwość dotarcia do klientów. Jak prowadzić jednak pozycjonowanie?
Frazy z długim ogonem
Przede wszystkim nie zapomnij o tak zwanym długim ogonie. To pozycjonowanie sklepów internetowych z możliwie największą liczbą różnych, ale tematycznie powiązanych zwrotów, np. „Szczoteczki do zębów dla małych dzieci”. Długi ogon jest używany, podczas promocji wysoce konkurencyjnych produktów, w których główne słowo kluczowe trudno jest skutecznie zoptymalizować.
Długi ogon powinien być używany ostrożnie, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów, ponieważ łatwo go przesadzić. Upewnij się, że użyte frazy nie wpływają na funkcjonalność ani czytelność publikowanych treści.
Linki wewnętrzne – czy są ważne?
Treści, które prezentujesz, powinny również zawierać linki wewnętrzne. Linki wewnętrzne pomagają osiągnąć dwa cele: nawigacja w wirtualnym sklepie staje się łatwiejsza, a strona lepiej zoptymalizowana. Jeśli podajesz nazwy konkretnych produktów lub kategorii w swoich tekstach, dodaj odpowiedni, bezpośredni link do nich. Roboty Google uważają to za pozytywny sygnał, wzmacniający pozycję Twojego sklepu. Tym samym pozycjonowanie stron będzie efektywniejsze.
Pozycjonowanie stron internetowych warto prowadzić też z pomocą bloga. Wygląda na to, że wkrótce większość najlepszych bezpłatnych wyników wyszukiwania Google będzie oparta na stronach typu kompendium. Warto więc promować nasze produkty w wartościowy sposób. Jeśli sprzedajesz szczoteczki do zębów, Twoi potencjalni klienci z pewnością będą zainteresowani artykułem poświęconym: „Jak wybrać szczoteczkę do zębów dla niemowląt?” lub „Jak przechowywać szczoteczki do zębów?”.