Jak działa system CRM?

Jak działa system CRM?

Ustalenie lub skrót CRM po polsku to skrót od Customer Relationship Management, czyli „zarządzanie relacjami z klientem”. Darmowy CRM za pomocą automatyzacji procesów pomaga skuteczniej budować dialog z kupującym, unikać błędów w pracy, a co za tym idzie, sprzedawać więcej.

Jak to wygląda w CRM po polsku?

Wyobraź sobie arkusz kalkulacyjny Excel z bazą klientów, gdzie po kliknięciu na nazwę klienta otwiera się wygodna karta, która zawiera całą chronologię pracy z nim – od pierwszego połączenia do zakupu. Tutaj możesz słuchać połączeń, przeglądać historię zakupów, tworzyć dokumenty zgodnie z szablonem, pisać e-mail lub sms, ustawiać zadania. Gdy klient do Ciebie dzwoni, CRM po polsku oferuje otwarcie jego karty, a Ty natychmiast go rozpoznajesz.

Nawet jeśli inny kierownik kierował już tym nabywcą, możesz łatwo odpowiedzieć na jego pytania bez „wyjaśnienia i oddzwonienia”. CRM po polsku sam wyśle klientowi wiadomość SMS o stanie zamówienia i przypomni o spotkaniu. W rezultacie oszczędzasz czas – zarówno twój, jak i klienta.

Automatyzacja jest ważna

Automatyzacja pomaga wprowadzić sprzedaż – dzięki czemu wszystko działa szybko i wyraźnie, a błędy „czynnika ludzkiego” są zminimalizowane. CRM open source przyjmuje całą procedurę: generuje dokumenty zgodnie z szablonem, ustawia zadania dla menedżerów na każdym etapie transakcji, wysyła SMS-y do klientów.

Tworzy raporty online na temat wszystkich wskaźników, oblicza koszt usług za pomocą wbudowanego kalkulatora, a także śledzi ważne daty (przypomina o odnowieniu umowy, ustawieniu faktura do zapłaty, oferta usług itp.). Najlepszy CRM sprawia, że menedżerowie popełniają mniej błędów, co oznacza, że sprzedają coraz częściej i więcej. Liderowi łatwiej jest zarządzać firmą: poświęca mniej czasu na kontrolę i otrzymuje więcej zasobów na rozwój firmy.

Kategorie